“Nature”: Naukowcy odkryli tajemnicze sygnały radiowe z naszej galaktyki!

0
268
Ziemia - czy uderzy w nas asteroida - zdjęcie ilustracyjne. / foto: Pixnio

Astronomowie powiedzieli, że tajemnicze, intensywne sygnały radiowe zostały wykryte w naszej własnej galaktyce. Szybkie rozbłyski radiowe lub FRB trwają tylko ułamek sekundy, ale mogą być 100 milionów razy silniejsze niż Słońce. Pomimo ich intensywności ich pochodzenie pozostaje w dużej mierze nieznane.

Astronomowie mogli po raz pierwszy w historii zaobserwować szybki rozbłysk radiowy w naszej własnej Drodze Mlecznej. Rozbłyski były bliżej niż jakikolwiek wcześniej wykryty rozbłysk FRB. Naukowcy mieli problem ze znalezieniem źródła takich wybuchów, ponieważ są one krótkie, nieprzewidywalne i pochodzą z dużej odległości.

Wybuchy muszą powstawać w najbardziej ekstremalnych możliwych warunkach we wszechświecie. Ich wyjaśnienia obejmują wszystko, od umierających gwiazd po obcą technologię. – Wydaje się, że wybuchy energii radiowej pochodzą z magnetara lub gwiazdy o bardzo silnym polu magnetycznym – powiedzieli naukowcy.

Istnieje wielka tajemnica co do tego, co spowodowałoy te wielkie wybuchy energii, które do tej pory widzieliśmy z połowy wszechświata – powiedział Kiyoshi Masui, profesor fizyki na MIT, który kierował zespołem. – To pierwszy raz, kiedy udało nam się powiązać jeden z tych egzotycznych błysków radiowych z pojedynczym astrofizycznym obiektem.

Detekcja rozpoczęła się 27 kwietnia, kiedy naukowcy za pomocą dwóch teleskopów kosmicznych wykryli wielokrotne emisje promieniowania. Następnego dnia naukowcy użyli dwóch północnoamerykańskich teleskopów do obserwacji tego skrawka nieba i uchwycili wybuch, który stał się znany jako FRB 200428.

Oprócz tego, że jest pierwszym FRB z Drogi Mlecznej wybuch jest pierwszym, który wysyła emisje inne niż fale radiowe. Badania zostały opisane w trzech artykułach opublikowanych czasopiśmie naukowym “Nature”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj